Followers

Wednesday, December 17, 2008

puaka niyang rapit


mlm neh aku tgk citer neh....
suka sbb ader liyana jasmay belakon...
heee
garang tapi cute...

ambik kat nard..credit to nard

rumahku syurgaku
faktor utama yang mengorak keluarga atau rumah tangga islam ialah suami dan isteri. rumah tangga mesti dibina atas taqwa yang kukuh yakni dengah menjadikan Tuhan sebagai cita-cita dan matlamat utama. itulah bezanya rumah tangga biasa dan rumah tangga luar biasa.Biasanya suami..
kalau baik pon, setakat jaga makan dan minum keluarga sahaja. tanggungjawab terutama dalam soal memberi ilmu dan didikan agama biasanya terabai.Suami luar biasa...
ahli keluarganya sangat dijaga keperluan hidup lebih2 lagi tanggungjwb dalam memberi ilmu dan didikan agama sangat diutamakan.Biasanya suami...
mudah melenting apabila isteri atau anak membuat salah. ataupon ada juga suami yang membiarkan sahaja anggota keluarganya berbuat sesuka hati, tidak kira betul atau salah.Suami luar biasa...
apabila isteri atau anak2 buat salah, diberinya tunjuk ajar untuk membetulkan kesalahan itu. dia tahu mereka buat salah kerana kecetekan ilmu, kurang bimbingan, terleka, atau kerana dorongan nafsu.Biasanya suami..
menyerahkan bulat2 tugasan mengurus rumah tangga kepada isteri sekalipon dia tahu isterinya penat kerana turut bekerja. baginya, kerja rumah itu kerja perempuan.Suami luar biasa..
sentiasa memberi dorongan terhadap isteri dlm urusan rumah tangga, karier dan anak2 untuk mengejar keredhaan Tuhan. menyelesaikan urusan rumah tangga adalah satu kerja yang sgt besar kepada seorang ibu demi untuk melahirkan pemimpin2 negara yang takut dan cinta Tuhan.Biasanya suami..
suka memandang perempuan lain di tempat kerja atau di luar rumah. sebab itu banyak kes2 suami main kayu tiga. porak-peranda rumah tangga dibuatnya.Suami luar biasa..
berpegang pada larangan Tuhan supaya tidak memandang wanita lain. yakni tidak memandang secara lahiriah atau memberi perhatian dan perasaan terhadap wanita lain. maka hati suami tertumpah pada isterinya sahaja. baru aman rumah tangga.

malam yg menyengangkan

semalam buat aper yerk............

makan malam kat nazri cafe sedap gakkkk....
mlm sblum tu makan kat kedai baru bukak tu tapi raser mcm tak sedap sgt....
kat nazri tu makn nasi goreng cendawn...
tak tau la naper gi kedai jer suka oder nasi goreng cendawan..
firstly mmg suka sgt kunyah cendawan ...
then......
heeeeee
lepas tu diorg beli burger lak join sekali la...
lama tak makan burger..
meraikan nak pulang restu balik...
hahaha

hari 2 mmg sukar...

esk nak balik restu dah ....tak duk kat cg dah..
raser mcm sekejap jer cuti sebulan mcm tak buat aper 2 duk kat usm....
sedih
projek byk lagi nak buat..
isnin neh dah strat kelas ...
hari first dah ader kelas..
raser nak balik umah tapi mcm sibuk sgt 2...
byk sgt benda nak buat....
tolong 2..

Friday, December 12, 2008

hurm ..hari..hariku

sekrg duk ader kat usm ,sbb buat projek final year...tapi raser mcm takde byk progress lagi..mcm keliru nak buat aper ....so ape lg klu mcm tu duk tiap 2 mase resah takut tak smpt siap...nanti kena drop..tak pasal 2 krang kena extant ..sedihhhhh..duk kat usm hari 2 mcm neh la tido.....gi makan jer..duk bilik main game padahal nak kena hantar draf thesis dah..mlm neh mcm biasa la tgk bola..tupun sbb main fantsy football duk fight sapa dpt rangking ok..huhu..tiap 2 minggu duk tunggu hari selasa sbb download citer prison break latest episode best gak citer tu......huhu...