Followers

Tuesday, July 26, 2011

mohd nasrul asyraf ..facts 2 aku sukar menuturkan perkataan aku secara percakapan(skemanya ko punyer tajuk)


gmbr hiasan: sofiea my little cousin.


yep...sejak lahir my mother @ i used to called ibu but bila besar pandai2 mereka dibu (tambah d kat depan atau klu mls panggil dib jer haha)..back to citer my mother dari kecik tak ajar biasakan diri dgn kata nama aku....so skrg susah aku nak sebut aku sbgai kata diri aku dlm pertuturan...dia raser jangal @ raser kasar sikit.....klu tulis takpe dlm mesej takpe untuk guna aku tapi bila bertutur nak guna aku susah la sikit....klu ckp ngan org tua @ lecturer @ bos senang jer leh guna saya tapi klu rakan sebaya susah ohhh....tak ingat dah time sekolah bahasakan diri aper....tapi maser kat matrik bahasakan diri " kami" ....kami tu ramai la nasrul oooiii hahaha....kat u tak tau la guna aper....ibu susahla nak sbut aku!!!!....skrg kat tmpt keje klu ngan rakan sebaya bahasakan diri sbgi nasrul(neh mcm skema) jer takpun i n u(neh mcm over)hahaha tapi perkataan neh lebih senang dituturkan berbanding aku....


situasi perbualan(kisah benar):

time universiti
kwnku: sapa yg dtg tu
nasrul: mak n bapak a.....(should be mak n bapak aku.. tapi aku lebih suka ckp mcm tu jer....)

or aku leh jwb mcm neh

kwnku:mana laptop ko??
nasrul: my sister pinjam.....


tapi kadang ngan org yg jarang aku ckp tapi kadang dia smbg ngan aku dan dia bahasakan diri dia aku...aku try jugak lak bahasakan diri sbgai aku tapi ader mcm pause jap

kwn sekerja: ko nmpk tak aku punyer pen
nasrul: tadi.......(pause untuk kejangalan myebut aku ) aku letak kat atas tu....



Aku aKu.. AKu.. AKU....aku
....boleh jer sbut nasrul ???mgada!!!beb tulis boleh la sebut tgk......



No comments:

Post a Comment