Followers

Saturday, January 28, 2012

rokok...merokok..asap rokok

bukan senang nak elakkan sesuatu yg lagha dlm hidup kita ...tapi alhamdulilah aku berjaya daripada mgelakan diri dari rokok....sbb aku raser benda neh takde aper kepentingan melainkan merugikan n merosakan diri hehe....syabas nasrul;)bagi aku pencipta rokook mencipta satu ciptaan yg palin teruk di dunia kerana ciptaan nyer bukan membawa kebaikan tapi kemusnahan kepada semua org;)masalahyer skrg kita tak boleh nak halang org daripada merokok sbb hak mereka n mereka pun dah besar leh fikir baik(ade ker baik) buruk klu mereka merokok.....cuma sekrg masalahnyer sejak bila org luluskan kawasan awam sbgai tempt merokok...kedai makan ...n sbaginyer ....please la hormat org lain ...aku paling tak suka org merokok kat tempt awam melemaskan org lain n mebawa kmudaratan kat org lain ....cari lah tempt boleh merokok ....k..aku keje kat lab deal ngan chemical semua usaha aku nak tutup mulut pakai mask semua tak nak sedut benda 2 yg memudratkan ..alik2 gi makan kedai makan sedut asap smoker yg takde kesedaran neh.....please ....please ....please klu la semua org leh dgr aper yg aku tulis neh......merokok tu cool sgt ker????kwn girl aku ckp skrg susuh nak dpt laki yg tak merokok...bagi aku byk jer kwn aku especially budak bio mmg ramai yg tak mrokok cuma ader bebraper jer....so pilihla hidup sihat jgn merokok rugi duit jer ......klu beli makanan ker kenyang ler gak...i come across with people yg agak heavy merokok bila menigkat usia ader mcm 2 penyakit espcially batuk yg tak berhenti 2 mata yg mcm merah.....kesian tau kat anak 2 bapak hisap rokok ..kecik 2 anak 2 dah hidup tak sihat................


p/s:aku harap sgt pihak yg berkaitan menekan masalah merokok kat tempt awan .....mmg agak mustahil nak pantau tapi at least masyarakat ader kesedaran;)

No comments:

Post a Comment