Followers

Thursday, April 12, 2012

Travel Log 3.0 Sabah Family Trip Day 2-4 (24-27Dec 2011)

Neh aku nak update dari hari ke 2 smpi balik....tak byak pun tmpt kitaorg gi ...
25hbln 12
so hari kedua still kat kundasang pagi tu...sejuk giler n bajet giler hotel neh tak yah paki kipas n aircond natural semulajadi..aku ngan ayah mak aku kluar gi cari makanan smpi ke ranau jugak la cari mkanan..actully makanan biasa sbah mcm nasi goreng..makan pagi tak sesedap semenanjung ikut tekak aku la cuma yg uniknyer depa pagi 2 dah ader makn sup bgai mcm mee bihun sup yg istimewanyer kat sana bila makan aper jer diorg bagi sup kosong maser dulu aku gi ngan kwn pun makn mee goreng pun  dia bagi sup kosong....balik beli makan singgah pekan kundasang jap cari kueh jumpa gak la kueh murah lak tu ....kueh cakoi @ pak tongko entah la klu tmpt lain pangil aper aku panggil cakoi @pak tongko kat sana diorg dah siap bubuh sekaya kat dlm..klu aku kat perak diorg cicah kuah kacang ... bila aku duk selangor diorg cicah sekaya jer perbezaan anatara negeri yg aku tgk.....tak tau la klu aku silap....dari pekan kundasang actully leh nmpk gunung kinabalu tapi klu nak tgk lagi dekat leh gi ladang lembu tu sbb mmg dekat kaki gunung jer ladang tu.....sempt snap la gunung tu dari pekan kundasang ..berdiri megah gunung tu ......


Gunung kinabalu dari pekan kundasang



Balik dari pekan kundasang rest kat hotel jap....since hotel tu ader kebun strawberry singgah jap...n since kitaorg sewa situ masuk dia free ...klu org luar kene byr rm1...dlm kebun tu ader kebun bunga n strwberry  tapi yg hampasnyer tak nmpk strawberry pun .......nasib baik free, kat ctu gak ader cafe yg jual mcm produck dari strwberry tapi byk kedai yg dah tutup sbb tak laku kot..ader satu kedai jer yg bukak tu pun hotel tu punyer ader la homemade strawberry ice cream ...kitaorg try la harge dia mahal gak dlm rm 6.++, ok la not bad ....ader bubuh strawberry yg diorg tanam ..alahai kecik giler...lepas tu aku bwk family aku gi ladang lembu tu sbb permandangan ladang lembu tu cantik berlatarbelakngkan gunung kinabalu malngnyer kabus tebal pagi tu tak mcm tu pun..tak nmpk lansung gunung kinabalu......sedih giler...abis ronda situ terus balik kk check in kat A&J hotel sbb duk cni hotel neh murah n betul depan 2 pasar filiphine ptg tu ronda 2 dekat kdeai depan situ ...mlm tu makan ikan bakar semuanyer ..part neh yg aku suker makan ikan bakar kat sabah heavan giler...

26 hbln 12
start ngan ronda 2 dlm UMS tangkap gmbr semua dan kitaorg try la gi One Borneo mall yg dikatakan terbesar kat Sbah tapi takde aper 2 pun melainkan mall semata2...lepas tu gi muzium Sbah dan gi Suria Sabah ...lepas tu hantar kete dah....mlm tu lagi sekali makan ikan bakar perg nikmat...... 

27 Hbln 12
tak gi mana 2 pun just gi shooping kat pasar ikan masin...pasar filiphine n shopping terakhir kat ctu...lepas tu gerak gi airport naik taxi 8 org naik dua teksi gak la rm 30 satu teksi....kitaorg punyer flight kul 3..touch down lcct dlm kul 5 lebih...



































Nota Kaki: Seblum trip neh aku mmg nak bwk familyy gi sabah..tapi lepas trip neh aku raser bosan sbb dah gi sbah kali ke2 ..naper tak pilih sarawak ker hahha benda dah lepas...yg mmebuatkan aku nak gi sabah lepas ni cuma nak makan makanan laut n aku nak panjat gunung kinabalu jer ...


No comments:

Post a Comment