Followers

Wednesday, November 21, 2012

1N2D Kelantan Haha mcm variety Korea lak

So Minggu lepas ader coursemate USM khwin kat Kelantan since dia kwn baik n ader org ajak join ikut jer la...so ne kali ke 3 aku gi Kelantan, First time gi time form 3 ke form 2 ngan family gi jln umah sedara ngan opah atuk..kali ke 2 tahun lepas kene gi pameran kat UMK under company naik flight hehehe...then ni kali ke 3 semua urusan perjalanan kwn aku dah uruskan bwk diri jer la....Kitaorg gerak dari penang umah kwn aku dak buat master kat USM kul 7 pagi then pick up seorg lagi kwn kat kuala ketil lepas tu berhenti sekejap dekat RnR Titiwangsa lepas tu non stop terus ke rumah pengantin kat Pasir Putih cuaca yg baik hari sabtu 17 hbln haritu cuma tersermpak ngan satu accident pak cik tua accident naik moto tertirap atas jln tak gerak2 tak tau mcm mana keadaan pakcik tu ..agak baru la time kitaorg lalu...lupa lak nak citer kitaorg gi 5 org sepatutnyer 2 kete tapi satu kete tak jadi jadi berhimpit la 5 org....

Pemandangan Atas RnR Banjaran Titiwangsa

Smpi rumah pengantin kul 12 stgh so makan n tunggu pengantin smpi dlm area kul 2 ...kwn aku neh laki dia join KPLI so skrg keje cikgu BI pergh belaja bio last 2 jadi cikgu BI n isteri dia DR pergh lagi sbb dpt khwin DR ...dgr citer kenal mase matrik kedah...lepas begamabr kitaorg cabut ke KB..kwn aku dah tempah Hotel Dynasty Inn Depan Pasar Malam Wakaq Che Yeh...kitaorg ambik bilik 4 org Harga 110 rgt lepas semua tido smpi petang letih ooo...petang tu bangun siap semua releks 2












Lepas solat mghrib kitaorg gerak gi Yati ayam percik sbb kwn aku nak merasa makan sana ...aku pernah makan masa kat bangi sbb diorg ader bukak cawangan kat sana...ok la makan nasi kerabu untuk 5 org...ayam percik 3 pingan satu pingan untuk dua org ..satu sup tulang n air biasa2 semua total RM 43.00 ...kat situ ader mcm 2 menu lagi mcm daging bakar ..puyuh goreng n bermcm 2 jenis kuih...abis makan kitaorg balik hotel n gi window shoping dekat pasar mlm wakaq che yeh mostly sana jual jersey ..kain tudung n makanaan ...tak tau la kain sama murah  ke tak....lepas tu balik hotel tido la


Kelantan panggil air nira air tuak klu kat perak dah mabuk la klu minum air tuak neh

Menu dia Air kelapa Kalima tu cmpur limau...yang special T.krie tu aiskrim dia ais krim campur

Coconut Shake Aiskrim Cokelat Saiz Besar

Esoknyer kul 10 pagi gerak gi breakfast kat Pasar siti khatijah menarik jer tegak udang n sotong besar2 tapi  tak try pun ...kitaorg beli keropok n kwn aku ader yg beli kain n tudung lepas tu gerak ke rantau panjang nak shoping.....on the way singgah warung kurnia ibu kat pasir mas special kat sini air coconut shake dia tmbh aiskrim n mee celup kitaorg try coconut shake n keropok lekor ...aku ambik coconut shake tambah aiskrim cokelat n kwn aku ambik perisa campur gelas besar ok sedap gak...tapi lokasi tempat neh kene tgk betul direction dia sbb agak detail gak la tempt dia warung pun kecik tepi landasan keretapi ....haritu kwn aku guna GPS jer...

Lepas lepak situ kitaorg menuju destinasi terakahir rantau panjang ...kwn 2 aku beli jersey harga skrg rm 28-30 rgt la ....Toto kat sini murah kot dlm kul 5 kitaorg gerak balik ke Penang perjalanan mlm tu ok la cuma hujan jer smpi penang dlm kul 12 mlm...


Budget keseluruhan(aku punyer jer la)
Minyak kete n Hotel (rm110) kongsi 5 org so sorg byr RM 55
Makan Ayam percik Yati (rm 43) aku kene byr RM 7 + Beli kueh RM4
Makan pagi pasar siti katijah RM 4 + Air RM3 +Kacang Tanah RM 2
Beli Keropok + Sos RM 23
Coconut Shake RM 4 + RM2 Keropok lekor
Miscellaneous kat pasar mlm dlm RM 20

So total Penang -Kelantan 1N2D(1 night 2 Days)=RM 124( Nota: aku tak beli apaer termasuk jersey sbb jersey pasukan aku cari takde)

TOTAL termasuk Hidden Cost termasuk balik perak balik dlm below RM200

Neh Internery kwn aku prepare terbaikkan siap ader GPS point lagi hahahaha

No comments:

Post a Comment