Followers

Sunday, November 22, 2015

Sesekali, tanyakanlah pada pasanganmu....
πŸŒΈπŸ€πŸŒΈπŸ€πŸŒΈπŸ€πŸŒΈπŸ€πŸŒΈπŸ€πŸŒΈπŸ€πŸŒΈ
Wahai suamiku,
Mahukah engkau untuk menjadi saksiku di akhirat kelak, di hadapan Allah menyaksikan bahawa...
Bahawa isterimu ini telah BERUSAHA MENCUBA untuk menjadi isteri yang terbaik.
πŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒ
Engkau pernah melihat airmataku.... Tersedu sedan memohon redhomu..
Engkau pernah mendengar esak tangisku.... Saat berdoa memohon kekuatan dari Allah agar aku dikurnia kemampuan menjadi isterimu yang baik.
Engkau pernah menyambut huluran tanganku yang akhirnya engkau genggam erat...
Saat aku memohon kemaafanmu setelah dirimu ku sakiti...
Engkau tahu wahai suamiku... Pertarunganku dgn bisikan syaitan dan pujukan nafsuku sehingga sesekali engkau melihat kebiadapanku.... Namun kemudian aku dtg kembali ke sisimu.... Mengakui kelemahan diri dan mohon dikasihani.
πŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒπŸƒ
Wahai suamiku... Sudikah engkau berdiri menjadi saksi di hadapan Allah bahawa isterimu ini TELAH BERUSAHA MEMPERBAIKI dirinya kerana Allah.
Engkau melihat kekuranganku... Engkau paling arif emosiku...engkau pernah ku sakiti dengan lisanku, perbuatanku dan segala bentuk lagi.... Namun engkau juga saksi bahawa akhirnya aku tersungkur di atas sajadah dengan deraian airmata di hadapan Allah memohon kasih sayang dari Allah.
Wahai suamiku.... Alangkah bahagianya aku di saat nanti engkau yg menjadi saksi atas kesetiaanku ini.... Atas perjuanganku selama ini... Menjadi saksi yang akan menyelamatkan aku dari azab Allah dan mengangkat darjatku di sisi Allah.
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
Suamiku.... Sudikah engkau mengungkap dalam doa yg engkau rafa'kan kepada Allah, bahawa engkau amat redho kepadaku. Aku tidak menginginkan pujianmu di kalangan manusia, namun aku berharap engkau memujiku di hadapan Allah... Sekalipun aku bukan sebaik pujianmu.... Namun engkau memujiku untuk menghilangkan kemarahanmu dan kekesalanmu atas sebahagian sikap dan kelemahanku.
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Nukilan: UNHM.

No comments:

Post a Comment