Followers

Wednesday, November 18, 2015

Travel Log 7.0 Umrah 15-26 June 2015 Day 10 (25 June & 26 June 2015) Hari Terakhir

Harini hari terakhir berada dibumi Mekkah


Pagi tu bangun sahur terus ke Masjidilharam Solat subuh selepas solat subuh aku buat tawaf sunat untuk kali terakhir, ingat nak try kucup hajarulaswad lagi tapi mcm susah jer.So lepas tu dalm pukul 7.30 pagi aku balik hotel tido jap. dalam pukul 9.30 bangun balik kemas barang semua sbb pukul 11.00 pagi kena buat tawaf wida tawaf selamat tinggal. asalnya twaf wida pukul 2 diorang cepatkan sbb nak gerak awal ke airport jeddah. Flight mlm tu pukul 2 pagi ke Kl. Sebelum buat tawaf wida tu aku gi botakkan rambut lama dah aku tak botakkan rambut sejak sekolah. Selepas tu gi buat tawaf wida dan terus balik ke hotel..

















dalam pukul 1 lepas solat zuhur bwk turun beg semua dan pukul 2ptg klu tak silap dah naik bas menuju ke Jeddah.perjalanan ke Jeddah Ambik masa Sejam dari Masjidilharam.


Sampi ke Jeddah diorang stop di Masjid Terapung Di Jeddah duduk sana sampi berbuka puasa dan solat , lepas  berbuka gerak terus ke Airport Jeddah.

Lepas tu diorang akan bagi setiap sorang satu bekas air zam2 5 liter last sekali mak ayah aku gi 2013 10 liter seorang. Setiap botol air zam 2 tu dilekatkan stiker nama masaing2 so nanti sampi di KL akan ambik ikut nama masing2 la, klu tertumpah ke ape 2 ke pihak agensi tak ganti melainkan tumpah smapi habis..

Lepas tu dalam pukul 10.00mlm masuk dalam boarding hall. Part ni aku paling menyesal sbb masuk awal 2 sbb fight kul 2pagi nak tunggu dalam tu punya la seksa sbb sejuk dan tempt kecil. So dekat pukul 2 bording naik flight.


Strat masuk flight mmg dah tak larat sampi dia bagi makan untuk bersahur pun tak sedar 2, sedar2 dah lagi 3jam nak smpi aku baru jaga klu ikut masa semasa akan sampi malaysia 26JUNE2015 5petang.

Sampi airport ambik beg semua  dah ambik airzam2, mak ayah aku ambik di KLIA dlam pukul 7ptg singgah UM jap jumpa adik dan terus ke balik Perak sampi ke rumah pukul 2 pagi

aku start keje Isnin tu


No comments:

Post a Comment