Followers

Wednesday, May 4, 2016

#Selesai Majlis Khwin Adik

Habis dah cuti seminggu adik aku khwin .....klu cuti ni sekejap je rasa


so start cuti 25 hbln 2016...

        mlm tu ambik flight gi KL smpai KLIA dlm pukul 10.30 gi kejar bus yang ada pukul 11.30 mlm pjm mata la naik ERL last aku naik duu 38 rgt skrg dah 55 rgt huhuh sedihhhh

Sampai KL adik aku pick up kat KL Sentral jumpa adik yang belaja India dekat 8 Bulan tak jumpa..Meet my parent tido hotel budget dekat SS2

Esk nya aku ngan family gi melaka ambik adik aku di Matrik Melaka Masjid Tanah dia abis belaja situ. Sementara tunggu dia abis exam gi Melaka Premium Outlet ...Bagi aku MPO takde ape la collection barang 2lama2...sama macam JPO,tak beli ape2 pun. Ingat nak gi Bandar Melaka cari asam pedas best...aku suka sgt asam pedas tetel tapi sbb nak kejar masa. drop kat medan selera Alor Gajah..ader la asam pedas situ tapi tak menarik n kebetulan ader satay makan situ la....Sedap satay daging dia...Lepas tu gi pengkalan balak jap sementara nak tunggu adik aku


Pick up adik aku dlm pukul 3.30ptg terus gerak balik Hometown ...Aku follow makayah aku sbb nak tolong drive since skrg ayah aku dah tak kuat drive mcm dulu asyik mengantuk...

So tak tau bila lagi nak ke Melaka sbb sebelum ni selalu gi Melaka sejak adik aku belaja MRSM Gemenceh n Matrik Meaka..


Sampi rumah dalam pukul 11mlm


Esknya Kemas rumah la nak kenduri huhu...


Hari khmis ramai sedara dah datang...Jumaat tu aku uruskan pasal rumah beli tu nak sign agreemnet pinjaman perumahan...

Hari jumaat mlm sabtu adik aku nikah dirumah ....dah lama aku tak follow org nikah ni. Kali ni dengar betul2 ambik pengalaman huhu........



Kenduri Hari Sabtu Di Dewan Manjung. Tak pasti sbb aper buat kat dewan..Tapi awal mak aku ckp nanti klu aku dia nak buat kat rumah pulak...tapi bila abis majlis kat dewan mak aku ckp aku pun buat kat dewan la sbb tak banyak nak kemas barang huhu semua org buatkan. cuma kemas barang kita je balik umah takde ape pun nak kemas


Alhamdulilah ramai org dtg n lauk abis sbb buat kat dewan kot org semangat nak dtg......

Bagi aku rase biase 2 je rasa sbb bukan aku yng khwin kan...

Yang Tragis :

Baju tema koko baju ayah aku n aku tak siap sbb cina tempat jahit tu kene bunuh dikelar. Baju ayah aku siap baju je so sehari sebelum kenduri cari baju susah nak cari baju yang ikut tema, beli sepasang baju melayu tu pun baju melayu johor .. ayah aku guna seluar tu sama baju tempah yang siap tu. klu perhati betul 2 baju ayah aku ngan sluar lain sikit. aku ambik baju tu pakai.



ape yang best:


Jumpa sedara mara la selalu jumpa masa raya, belah mak aku tido area rumah aku...belah ayah diorg tido rumah opah aku sbb umah opah aku dekat ngan rumah aku...aku rase opah mesti happy sbb semua anak dia balik klu tak dia jumpa aku je sbb tiap kali balik kmpg aku je gi umah dia sbb dekatkan. Opah selalu cckp dia rindu anak2 dia sejak arwah atuk meninggal dia duk sorg ngan anak dia.

Hangout ngan adik beradik. klu aku balik umah mmg tak duduk umah petang2 kluar pusing 2 makan 2huhu...

sedara mara bantu tolong banyak benda

Finally tak cukup cuti tak puas huhuhuhuhuhu.......................

Siblings....Makin Gelap Gua Sejak Tukar Keje Baru ni


Hadiah



No comments:

Post a Comment